dinsdag 19 januari 2010

Het Horecava Chicken Mysterie

Het leven van een student is helaas niet gratis. Daarom wordt er hier en daar wel het een en ander gebeund met bijbaantjes. Zo verdien ik ook wat extraatjes bij elkaar met verschillende promotieklusjes. Aangezien de crisis sterk toeslaat in mijn portemonnee, was er tot mijn grote vreugde vorige week weer feest in de evenementenhal RAI te Amsterdam. Wel te verstaan, in onze achtertuin, aangezien ik met mijn zus aan de overkant woon. Overvolle parkeerplaatsen, files, en mensen met uitpuilende tassen zijn het gevolg van de 4-daagse Horecava 2010 beurs. Van barbeques tot amuses, van workshops tot het eten van een sample van de 2 meest geliefde mannen op aarde, Ben&Jerry, er is genoeg te doen, te zien, en te proeven op deze beurs. Ik moest hier aan het werk voor een bedrijf die kijkt naar de omstandigheden van horecawerknemers en hier onderzoek naar doet. Daarnaast waren er nog meerdere werkfuncties die 'bemand' moesten worden. En daarmee bedoel ik, de posities in een pak. Jawel, in een pak anoniem struinen over de beurs om een product te promoten. Er waren drie toonaangevende 'pakken' op de Horecava dit jaar. Een daarvan was VIC (het VragenInformatieCentrum), een grote opblaaspop. Hierin zat mijn zus toevallig, waarvan ik regelmatig een sms ontving als zij in het pak zat met: "Ik voel me opgeblazen..." Het vreemde vond zij, dat de bezoekers van de beurs VIC omhelsden, sloegen, schopten en zelfs kusjes kwamen geven. Bij de 'niet-opgeblazen' mens is de gedachte dat er een normaal persoon in de pop zit, ver te zoeken. Conclusie; alle grenzen van schaamte vervallen zodra je anoniem en opgeblazen bent! Maar er waren nog 2 andere befaamde pakken. Deze stonden aan het einde van de beurs bekend als de HYPER-ADHD-CHICKENS. Deze kippen (of hanen... de discussies hierover waren groot) renden over de beursvloer, dansten, tokten en deden zelfs pogingen tot vliegen. Zij spraken geen woord, slechts het woord dat een kip uit zou kramen. Bij de vraag van een nieuwsgierige bezoeker aan kip 1: "Kunt u ook eieren leggen?", zakte de kip door zijn knieƫn/poten en trok een flyer uit zijn achterste! Deze flyers waren binnen no-time op, en de grote vragen die er heersten bij het publiek waren: Wie zijn die lijpe kippen toch? Waarvoor werken ze, en wat doen ze hier? Het gerucht ging dat zij Turkse pizza's representeerden, met kippenvlees. Dat interesseerde overigens niemand, want deze Chickens waren The Entertainment Factor van de Horecava. Zo verdient iedere student zijn boterhammetje bij. Maar deze kippetjes zullen blij zijn dat zij anoniem waren...
Hieronder een korte impressie.

3 opmerkingen: